Itt vagy: Kezdőlap > Hasznos > Fékkar

Tudtad-e?

Mi történik, ha az ember neadjisten bukfencezett egyet, aminek következtében szegényebb lett egy fékkarral? Általában négy megoldás közül választunk lássuk, hogy mik is ezek és melyik, mivel jár?


1. Megpróbáljuk magunk megjavítani, vagy valakit mekgérünk rá.

A töröttet hegesztjük, az elhajlottat visszaegyenesítjük. Biztos, hogy jó ötlet? Gondoljunk csak bele, miről is beszélünk? A fékről! A hegesztés - még, ha erősre is sikerült - nem a teljes keresztmetszetet olvasztja össze! Ezt azzal tetőzzük, hogy el is csiszoljuk a varratot, hogy szebb legyen... Az elhajlott kar visszahajlításkor általában eltörik de, ha mégsem akkor a szálszerkezet olyannyira sérül, hogy szintén veszélyessé válik (biztos mindenki tört már el úgy valamilyen fémet, hogy oda-vissza hajlítgatta). Mi van, ha pont akkor, amikor a legikább szükségünk van a jó fékhatásra, egy húzós vészfékezésnél eltörik?
Ezt a megoldást mindenképp kerüljük!


2. Veszünk egy bontottat.

Ez egy fokkal jobb, de itt is szóbajöhet az, hogy előzőleg javítva volt...


3. Veszünk egy utángyártottat.

Arra kell figyelni, hogy jó minőségű legyen, ugyanis okozhat egy elég kellemetlen problémát. A főfékhenger dugattyúja és a fékkar között lennie kell egy ninimális hézagnak ahhoz, hogy amikor egy fékezés után elengedjük a féket, a nyomás alatt lévő fékfolyadék szabadon vissza tudjon áramolni a tartályba. Az utángyártott karoknál előfordulhat olyan mérethiba, ami miatt az említett hézag nincs meg és a visszaáramlás nem, vagy csak nagyon lassan történik meg. Ez azt eredményezi, hogy a féket felengedtük ugyan, de részben még mindíg fog.


4. Veszünk egy gyárit.

Ez a legjobb megoldás hiszen biztos, hogy minőségi árut kapunk és ez a legfontosabb egy biztonsági alkatrésznél.




Úgy érzed, valami kimaradt? Írd meg nekünk!


Hozzászólásod: