7

hasznos tanács téli motortároláshoz

3. A korrózióvédelem


Nézzük, mit tehetünk annak érdekében, hogy a levegő páratartalma ne okozzon kellemetlenségeket. Miután lemostuk és szárazra töröltük a motort, nekiállhatunk a fém felületek kezelésének. Fújjuk be alaposan a meghajtóláncot lánc spray-vel, de ne csak a görgőkre jusson, hanem a láncszemek oldalára is. Törekedjünk arra, rozsda hogy minden irányból kerüljön kenőanyag a láncra, hiszen ezzel zárjuk ki a lehetőségét annak, hogy kicsapódjon rajta a pára. A krómozott felületeket kezelhetjük krómtisztító pasztával, ez eltávolítja a felületről a rozsdát, a kisebb karcolásokat, az oxidáció okozta foltokat. A visszamaradó vékony filmréteg korrózióvédelmet, magas fényt és vízlepergető hatást biztosít. Az első lengéscsillapítók krómszárának pasztával történő kezelése előtt szigetelő szalaggal ragasszuk le a szimeringeket, hogy oda ne jusson be a paszta! Nincs kedvünk bíbelődni, de mégis meg akarjuk óvni a felületeket? Van gyorsabb megoldás is! A pára ellen a legjobb védekezési mód az, ha nem engedjük lecsapódni a megóvni kívánt felületre. Ennek a legegyszerűbb módja, ha veszünk egy puha, száraz rongyot, fújunk rá egy kis WD40-et, és bekenjük vele a fémtiszta felületeket.


előző   1   2   3   4   5   6   7   következő  


Úgy érzed, valami kimaradt? Írd meg nekünk!


Hozzászólásod: